onsdag 26 augusti 2015

Från en farmors synvinkel.

Som jag skrev tar jag hand om barnbarnet Nils varje tisdag.
Känns som det var 100 år sedan jag själv hade barn.
Nu har jag ju inte levt isolerat sedan dess, men är inte uppdaterad på alla nymodigheter!
Induktionshäll t ex. Fick en snabb genomgång, men fick försöka länge innan det funkade.
Dessa blöjor, vilket är fram och bak?
Till slut lärde jag mig, trots en otålig 11 månaders kille, full av energi!
Vi hade plastsnibbar, med cellstoff till mina barn!
Plastsnibbarna blev jättehårda efter tvätt!
Och så moderna vagnar, som är omöjliga  att lista ut, hur de funkar! 
Fälla upp och fälla ner, en hel vetenskap!
Nu fanns det kaffe, som man tillagar på ett sätt jag begriper, tack och lov!

Såg ett klipp på You Tube om de trögfattades förening 
(Galenskaparna)
Jag passar nog där!
Kolla själv, så får du dig ett gott skratt!
Kunde du gå in själv och kolla? frågar du mig nog.
Nej, men Sebastian kan så han hjälpte mig....!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar