torsdag 20 augusti 2015

Misstag

Tänker ibland: Är någon intresserad av alla misstag och dumma grejer jag gör?
Men det är ju frivilligt att läsa och någon kanske det roar!
Jag är en vanlis. Det sägs att de bor i Säffle, jag har ju bott i närheten i tio år i allafall.
Maken däremot tillhör de 2 procent, som gör och tänker lite annorlunda.
Så jag säger då och då: De flesta tänker som jag, kom ihåg det!
Till mitt misstag. 
Försöker tänka klokt, ibland går det, när det gäller klädinköp.
Såg en snygg höst/vinterklänning i en tidning.
Bara den, tänkte jag, sedan har jag vintern ordnad.
Med spänning tog jag upp den ur postpaketet.
Provade och insåg att den var alldeles för lång, (jag är ju en kortis!).
Blev genomvarm när jag letade skor och stövlar som skulle passa till.
Dessutom var den sticksig! Gillar inte!
Det avgörande var att den var alldeles för dyr!
Köpte en klänning på Lidl i sommar och upptäckte att jag skulle få 17 ! sådana klänningar för samma pris!
Så vinterklänningen åkte i retur.
Men å andra sidan, vad ska man med 17 klänningar till!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar