måndag 24 augusti 2015

Änglar finns dom?

Självklart! Svarar vän av ordning. 
Det säger jag också, men ibland luras man av hur man tror de ser ut.
Har de långt vackert ljust hår och en vit klädnad?
Idag ringde en av sönerna och berättade att han och frun köpt ett gammalt skrivbord utav någon ute på landet i närheten av Bunn.
Det bar sig inte bättre än att på hemvägen hade en skrivbordslåda ramlat ur släpvagnen.
Det var mörkt, de vände tillbaka och körde sakta med lyset på.
Hittade den inte.
Idag tänkte jag att jag skulle ut och leta. Fick en vägbeskrivning.
Innan jag åkte bad jag att Gud skulle sända en ängel, som kunde visa mig!
Körde sakta med blicken på vägen och i diket.
Stannade efter ett tag och började gå sakta och leta.
Efter en stund mötte jag en man med hund.
Förklarade för honom vad jag gjorde och han sa: Jag har sett den ungefär en km bort ligger det en låda i diket.
Där låg den!
Vände för att tacka honom och säga att han var en ängel.
Hur jag än tittade var mannen borta!
En medelålders lite korpulent man med hund. Kan änglar se ut så? Dessutom med en änglahund!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar