tisdag 18 augusti 2015

Kaffetåren

I dag skulle jag se efter Nils 
(ett av mina barnbarn) .
Kände mig lite ringrostig i början.
Du har ju haft sex egna, sa maken.
Det är väl som att ha egna barn, säger de som tror sig veta. 
Vad är skillnaden?
Man är harigare och framför allt stelare. Att ta sig ner på golvet går bra, men att ta sig upp!
Vad fort han rör sig och vad långa armar han har!
Hundens vattenskål tömdes på nolltid och inte av hunden!
Så det här med kaffet. Letade i skåp och lådor efter kaffe, men hittade inget.
Ville inte ringa och fråga om sådana onyttigheter. Nils föräldrar är hälsosamma!
Tehuset, tänkte jag. De fikar vid tio.
Tog barn och hund och promenerade till Tehuset.
Så tillfredsställdes det begäret!
Nu sover både barn och hund och snart jag också!
Det är aldrig fel med en förmiddagsnap!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar