lördag 28 februari 2015

Nostalgi - igen!

Senioruniversitetet. 
Det har jag nog skrivit om förut. 
Olika kurser för oss seniorer. 

Förra året lärde jag mig om Jönköpings gatunamn och historia. Intressant!
I år handlar det om Jönköpings omnejd. Alltså bl a Huskvarna, där jag är uppväxt.
Förstår inte, men jag genomströmmas av total nostalgi, när jag ser bilder och hör om den tiden, då jag växte upp!
Detta trots att jag stortrivs med min nuvarande situation!
Kanske för att tiden gått så fort, och så många personer är borta, som man växte upp med.

För att inte snöa in helt får jag skriva ett citat: 
"framrutan är större än bakrutan." 
Vilket betyder? Titta i huvudsak framåt!

I går följde vi en god vän till hans sista vila och nästa helg döps vårt yngsta barnbarn. 

I rätt ordning om man säger så!
En liten nostalgikick till slut. 
I en affär sålde de dessa tablettaskar! Kunde inte låta bli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar