fredag 6 mars 2015

Influensa

Nästan en hel vecka sedan förra inlägget. Finns bara ett svar: influensa.

Inget att skriva om egentligen, men det var 25 år sedan sist jag hade den. Visst har jag varit sjuk sedan dess, men influensa som påverkar varje organ i kroppen mer eller mindre, är något annat!

Då för 25 år sedan gick vi på Livets Ords Bibelskola. 
På den tiden skulle man inte medge att man var sjuk, möjligen utsatt för en attack! 
Så ... åkte till bibelskolan med influensa i kroppen och rasade ihop, så maken fick bära mig ut till bilen och köra hem mig!

I veckan såg jag intervjun med Ulf Ekman på TV. Insåg att han var den person som betytt mest för mig under 90-talet utom familjen. En sådan kärlek jag kände för honom!
När jag såg honom nu insåg jag att kärleken bestod, även om han gått en helt annan väg.
Kände mig stolt över det, att hans nya väg inte påverkat just kärleken till honom.

En av våra söner har i princip avskaffat oss som sina föräldrar. 
Älskar vi honom mindre för det? Naturligtvis inte!!

Kärleken blev mitt vapen. 
Så heter Soheila Fors bok. 
Läs den om du inte gjort det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar