fredag 20 februari 2015

Då och nu

Vi hittade en bild på mina svärföräldrar med sina två söner 
- den minste sonen är min man.

Vilken idyllisk bild! Ingen TV, inga paddor till pojkarna. 
Pappa läser och mamma stickar.

På 60 år har så mycket hänt! All elektronik som invaderat våra hem. Mycket har underlättat för oss, och vi borde ha mer tid till övers, men tvärt om. Vi stressar mer, ju fler saker vi skaffar för att få livspusslet att gå ihop!

Det har börjat en ny programserie på TV, som heter Vardagspuls. 
Ett program, som speglar vår vardag. 
När man tar upp ämnet om hälsa och att må bra, är det stressandet som är i fokus. 
Särskilt småbarnsmammor är drabbade.
Hur ska de värja sig mot alla krav? 
Jobbet (oftast heltid ), hinna träna, hänga med i modet, laga hälsosam mat på ekologiska produkter, vara uppdaterad på sociala medier. 
Och till allt detta se till att barnen får sitt av kreativitet.
Puh!

Jesus sa en gång: 
- Kom till mig, mitt ok är milt och min börda är lätt!

Tänk om vi kunde ta de orden på allvar!
För inte är det då han som ger oss bördorna, det ger vi oss själva, vi människobarn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar