tisdag 24 februari 2015

Kulturkrock?

I dag var jag ledig och tänkte städa ordentligt!
Plockar fram dammsugaren - och då går strömmen! 
Blir jätteirriterad först!
... men sen har ju kontakten med alla invandrarkvinnor fått mig att vara tacksam för det jag har! 
Ett varmt fint hus, 
jag äger en dammsugare, 
har oftast ström i huset osv

Ständigt blir man påmind om våra olikheter! 

Vi levererar kakor till personalen i en intilliggande skola. 
Förra veckan gick två invandrarkvinnor och jag dit.
- Det är väl inga nötter i? frågade en lärare.
Jag hade inte bakat tillsammans med dem, 
men en av dem sa: 
- Det är lite pinjenötter ovanpå en sort.
- Oj, sa läraren. Vi har många allergiker här!
På vägen tillbaka frågade kvinnorna förvånat: 
- Kan man vara allergisk mot nötter? 
- Ja, och gluten och laktos,svarade jag.
De bara skakade på huvudet. Aldrig hört.

I går sa jag att jag tänkte sola i ett solarium. 
Åter igen ser man förvånad ut.
Det som är så fint att vara vit!

Ja, vi är olika, men man bara älskar dem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar