lördag 18 januari 2014

Trovärdig






Vilka konstiga bilder!

Jag kommer till dem!

 Eftersom det ska handla om trovärdighet kommer första tanken till media.
Hur mycket kan vi lita på vad som skrivs och sägs?
En del som skrivs har man insyn i t. ex vad som skrivs om skolan ibland.
Ofta stämmer det inte med verkligheten, i vilket fall är det vinklat.

När det gäller Israelrapportering slår det alla rekord!
Där tiger man om ena sidans felsteg och tar bara upp det som Israel gör fel.
Har inte hört någon rapport om att i denna vecka har 13.000 tonåringar i Gaza
slutfört Hamas träningsläger för att följa tidigare martyrer i kampen mot Israel.
Antalet deltagare i Hamas träningsläger "Pioneers of Liberation"
har mer än fördubblats till det andra året.
Hamas preimiärminister, inrikesminister och utbildningsminister höll eldiga tal på avslutningscermonin,
där det betonades vikten av militärutbildning för att kunna utveckla den nya generationens krigare mot Israel.

Trovärdighet ja .....

För ett tag sedan skrev jag om att städa ur garderoben, som jag hade hört bra förslag på.
Spara i en hög
 en slänghög
och en gebortkasse.
Någon frågade om jag gjort det.

Skrev att jag skulle göra det - nu!
Ok, nu är det gjort i alla fall!
Det känns väldigt bra att vara trovärdig - i det lilla!
Det börjar ju där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar