måndag 6 januari 2014

Blicka framåt







Ja, nu har det nya året rullat igång och det är dags att blicka framåt.

De senaste dagarna har jag i stället blickat bakåt
och då såg jag framför mig förra januari och minns att jag tyckte den månaden var evighetslång
trots det var snö då.
Därför såg jag med suckande framåt och tänkte att den här januari blir lika trist!

Så såg jag ett program på TV i dag, som visade Sverige för 50 år sedan.
Oj, vad jag frossade i bakåtblickar!
Bilderna såg ut som de var 100 år gamla!
Men jag kom ihåg det mesta.

När Chrustjov kom till Sverige och tog ekan på eget bevåg på kvällen på Harpsund
 och rodde ut en stund.
Vilket stohej det blev!

Eller när KDS bildades i Stockholm.
Jag gick med i "tåget"
... ville väl göra intryck på Alf Svensson, som var min svenska lärare på gymnasiet!

Eller Carli Tornehave, som sjöng Lyckeliten.
Den låten valde jag att sjunga när jag var på intagningsprov på Lärarhögskolan i Göteborg 1967.
Det ingick då att man skulle både kunna sjunga och spela för att kunna bli lärare!

Så kan jag hålla på!

Men nu lämnar jag år 2013 bakom mig med bilder på mina tre vackraste ljusstakar!
Och avslutar med en bild på en vårblomma i min utekruka, fotad i går!

Nu ser jag framåt mot ett nytt härligt spännande år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar