tisdag 14 januari 2014

Nu är glada julen slut...






Ibland blir jag trött på mig själv!
Varför?
För jag lider av nostalgi!

Har dessutom svårt med förändringar. Fråga maken!

I dag skulle julen slängas ut.
Jag hade nog gärna haft kvar den ett tag till, nu när det äntligen har kommit snö!
Helt resolut hade maken slängt ut granen i går när jag inte var hemma, så det var bara att gilla läget!
OK den barrade ganska rejält!

Det tar nästan en hel dag att lägga alla julprylar på rätt ställe
i rätt kartonger, som är märkta med innehållet.
Där är jag noga.
Bara för jag vet hur det kan bli!
Var är ljusslingorna?
Var är julgransfötterna?

Så det här med nostalgi!
Tomten på bilden är från mitt barndomshem.
Mamma tyckte så mycket om den med en liten tulpan i på lök .
Så detta blev ju viktigt för mig med!
Den lilla ljuslyktan, som mamma broderat hjärtan på, lika viktig.

När jag i dag stuvade in alla julsaker på vinden, hittade jag tomten - och lyktan.
Har inte haft en tanke och inte saknat dem!
Ganska skönt, faktiskt!
Allt behöver inte vara som förr!
Julen hänger inte i granen eller på julbordet!

Budskapet från julen hänger med året runt!

Julen varar till påska och då följer fortsättningen på julens budskap!
Så glad påsk och fasta däremellan!
Inte fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar