onsdag 29 januari 2014

Framtidsvy






Är det bara jag som är otålig över att inte veta något om framtiden?

Ibland blir man väldigt frustrerad över när folk frågar:
Är du pensionär?
Vad fyller du dagarna med?
Vad gör du egentligen?

Förstår att folk frågar i välmening.
Maken brukar svara:
Inte ett skit! på den frågan

Jag brukar svävande svara att jag bakar ostkakor, skriver på en bok /det säger jag inte till alla/.
Men nu har jag en rolig  och intressant grej på gång, som jag återkommer till!

Man kan önska att den vyn man har när man åker skridskor, att se så långt också gällde framtiden.
Lika bra att inte veta förresten.

Fattar inte de människor, som låter spå sig!
Hur som helst har vi fått större vy vid vårt hus. Man har röjt skog bakom och runt oss i flera veckor.
Så härligt att kunna se längre.....

Läste i JP i dag den sjätte delen om tro och vetande. En fysiker, som tror på Gud.
 Han heter Olle Östlund och är högskolerektor i fysik. Citat från artikeln:
Jag väntar mig att både tro och vetandet utvecklas allt eftersom människor gör nya upptäckter.
Vad finns bortom tro och vetande som vi ser dem idag?
Jag hoppas att det som ligger bakom horisonten leder till ökad ömsesidig förståelse och dialog.
Mycket intressant!
Vi observerar endast 5% av universum.
Hisnande!
Spännande!

Vad gör det om jag bara vet:
Blott en dag, ett ögonblick i sänder....
Bäst så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar