tisdag 21 januari 2014

Inget är satt i sten






Har du märkt att det mesta ändras?

Det som gällde igår gäller inte i dag.

Hörde att hästarna inte mår bra i Sverige.
De är för feta och ska inte stå i små spiltor, utan de ska vara i stora öppna ytor, både inne och utomhus.
De är vana vid Savannen och behöver röra sig mycket! Den här kunskapen måste spridas, sa hästexperten.
 Alla hästar har ju täcken på sig utomhus, ska det vara nödvändigt?... tänker jag.

Solen är nyttig, hörde jag i dag, att sola sig är bra för det sänker blodtrycket!
Det köpte jag!
Tror det måste vara nyttigt med solarium också.
Det vidgar väl också blodkärlen?

Tag bara det här med olika dieter!
Man kan gå vilse i den skogen!
Annat var det förr!
Det brukar jag tänka på när jag går förbi Nöjdatorpet.
För många år sedan bodde det människor här. Säkert fattiga, men uppenbart nöjda!

Det är inte ofta man träffar människor som är helnöjda med livet.
Alltid vill de ändra på något och en osäkerhet om vad som nu gäller.
Finns det inget som är oföränderligt, satt i sten?

 Finns ett svar:
Innehållet i Bibeln!
Skönt!

1 kommentar:

  1. Hej snubblade in på din blogg när jag sökte på Torpet Nöjdatorpet.
    dock vet jag itne som du skriver om de var nöjda med livet förr..
    men dock kan jag meddela att Nöjdatorpet kommer av att det är ett soldattorp under gården Hulsingstorp (rote nr 38 Hulsingstorp) och soldaten Frans Nöjd, döpt Frans Carlsson, född i Åkers församling 12 nov 1847 som i alla fall var i tjänst och hade de torpet i alla fall år 1885 borde varit fler år men minst då. kan ha funnits soldattorp på samma plats redan 1697 på samma plats , men då Frans Nöjd var verkar det som siste soldaten så verkar torpet kallats/ döpts Nöjdatorpet . ett tips e skärstadboken 1992 om du vill veta mer

    SvaraRadera