tisdag 26 november 2013

Skavanker






I flera veckor har de lagat hål och skavanker på våran väg.
Det är intressant att följa deras framfart.
Mycket noga är de att fylla igen håligheter.

Tänkte i morse när jag var ute, att vi människor behöver också lagas ibland.
Vi kan gå sönder både på in och utsidan.
Känner flera personer som kört slut på sig och befunnit sig vid vägs ände.
Då behöver man lagas.

Man kan tycka och säga:
- Inte så konstigt, eftersom den personen haft många bollar i luften samtidigt.
Ändå, det finns läkedom för det.
Det kan ta tid och det behövs ett lugnt tempo och vila.
Hur roligt är det? Det är roligare med en full agenda!

Min rygg har orsakat mig besvär under hösten.
Nu har jag hittat en jättebra sjukgymnast, som hjälpt mig.
Det innebär att jag måste träna själv på olika övningar, inget ger sig själv!

Ofta är det så att vi själva måste dra vårt strå till stacken för att få en förändring.

Räcker det inte att be till Gud?
Jodå, men ibland är vid kanske svaga,
har ont eller som i mitt fall försummat att träna min kropp,
muskelsvaghet,
då kan vi med Guds hjälp och en bra sjukvård komma på fötter igen!
Min morgonjogg måste tydligen kompletteras med inre småmuskelträning....:-)
.... och det gör skillnad - redan!!!

Ytliga skavanker då?

Ja, inte tror jag Gud tar bort rynkorna eller andra åldersfläckar om vi ber honom.
Tror han gillar lite "shabby chic" på oss!
.... eller, det finns ju krämer, kanske Han säger!   ;-)

Hur som helst krossar Han inte ett brutet rör, eller blåser ut en tynande veke.
Det har vi Hans ord på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar