fredag 15 november 2013

Charmigt






Är det bilderna som är charmiga?

Nej, att det är skillnad på manligt och kvinnligt, det är charmigt!

Lite spänning i tillvaron!

Vi är med i en cellgrupp, bönegrupp, bönering (hette det när jag var barn) you name it!
Vi träffas i olika hem och brukar vara ca tio-tolv personer.
I måndags skulle vi vara hos oss.
Vi var tolv personer varav två kvinnor och tio män.

Ingen kommenterade att jag hade gjort mysigt med levande ljus vid ingången.
Ingen kommenterade att jag dukat snyggt.
Alla servetter låg kvar oanvända på bordet.
Mackorna gick åt, men inte kakorna?
Bullrigt, trevligt och hög volym!

Skillnaden märks i tidig ålder.
Ett av barnbarnen, en flicka på fyra, bara älskar rosa (som de flesta småtjejer gör)
... har föräldrarna påverkat?
Mamman går definitivt inte i rosa. Pappan försökte tidigt introducera småbilar, men misslyckades.
Populärast är "Hallo Kitty prylar!

Två andra barnbarn, pojkar träffade för några år sedan några tjejkusiner (på pappans sida) .
Tjejerna ville att de skulle leka mamma, pappa, barn.
Motvilligt gick killarna med på detta.
De skulle tillsammans gå en promenad med dockvagnarna och killarna skulle köra.
De tog högsta fart med vagnarna och körde rally, var på "dockmammorna" förskräckt skrek:
- Vält inte med våra bäbisar!

En morgon satt Sebastian tyst vid matbordet och jag frågade om det var något särskilt.
- Nej, sa han och fortsatte vara tyst.
Ställde samma fråga efter ett tag, men det var inget, sa han igen. Efter ett tag sa han:
- Män är coola och tysta, de säger inte så mycket.
Kvinnor pratar mycket. Se på mina bröder.
De är tysta och coola, men deras kvinnor pratar jättemycket och det gör du också.
Se bara vad du tjatar om varför jag inte säger något!

Så var det med den saken!

PS Ordet hen finns inte i bibeln, bara så du vet! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar