söndag 17 november 2013

I din närhet



Han stod lutad, liksom hängde över rullatorn

... och sjöng med lite darrande röst:

- I din närhet, i din närhet där förvandlas jag, där förvandlas jag i din närhet där vill jag va.

Och jag grät.
Vi var i Kristine kyrka idag på gudstjänst och Alla-kan-kören sjöng.

Nedre bilden är från ett annat tillfälle, när de sjöng på Jönköpings höstmarknad.
Han som sitter på stolen är Arne och det var han som i dag sjöng: I din närhet.

En annan gång sa han med sin speciella lite darriga röst, när han med assistans tagit sig fram till podiet:
- Livet behöver inte vara perfekt för det ska va underbart!

I dag såg jag honom  i Guds närhet där han blev förvandlad till något fulländat

Och det är ju så Gud ser på honom och oss andra:
I Guds närhet försvinner alla skavanker och tillkortakommanden.
Skönt att veta!


PS Yngste sonen Sebastian står till höger med trumma och munspel DS

4 kommentarer: