söndag 12 maj 2013

Vända luppen mot sig själv




Låg och löste ett korsord, där ordet lupp passade in på en rad.

Genast fick jag uppslag till den här bloggen.

Oftast vänder vi luppen mot andra och har åsikter om än det ena och än det andra.
Kanske vore det på sin plats om vi då och då vände luppen mot oss själva?
Varför låg jag och löste korsord?
Jo, jag hade feber och värk i kroppen. Hela min värld, eller åtminstone dag rasade samman.
Jag skriver upp vad jag ska göra om dagarna och nu var det extra mycket.
Inget av det blev gjort i dag!
 Kan du inte ha någon dag oplanerad? frågar maken.

För länge sedan gjorde jag en test på vad jag var för person. (det kanske jag skrivit om förut).
Kom fram till att jag var administratör och som en uppmaning till alla administratörer stod det:

Glöm inte rosorna vid vägen!

Dags att tänka på i denna blomstrande tid, som går allt för fort.
Ja, livet går ju inte i repris det heller! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar