onsdag 8 maj 2013

I sitt rätta element





Nedanför vårt hus är en åker och där har jag följt bonden som gödslat, plöjt , harvat och sått.

Tidigt på morgonen och sent på kvällen har han varit i gång.
Vet att alla bönder har det stressigt på våren för att hinna med allt.
Att man orkar hålla på så betyder att man är i sitt rätta element.
Man måste känna att detta är vad jag ska göra just nu och gör det bra!

I går träffade jag Zlatan. Stor beundran för honom som också var i sitt rätta element!
Ja, det är min tandläkare som heter så. För en tid sedan fick jag tandvärk, som jag skrivit om
och den tandläkare jag gick till då, konstaterade att det var inflammation i en rot.
Han slet och drog och borrade, men lyckades inte fixa till det och det erkände han.
Därför fick jag tid hos Zlatan. Han kunde verkligen sin sak, smidigt och elegant borrade han
och inte fick jag ont efteråt. Det fick jag förra gången.
I flera dagar värkte det efter den tandläkarens ingrepp.
Mitt rätta element var skolan under många år och med viss bävan lämnade jag över stafettpinnen.
Trodde att skola är nog det enda jag kan. Men så kom jag på att jag bakar ju goda ostkakor!
Så nu är jag i mitt nya rätta element och det är jätteroligt!

Bli inte orolig om du inte känner dig hemma i det element du befinner dig i.
Titta bakom hörnet, där finns något bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar