torsdag 30 maj 2013

Förbli vid sin läst









Ja, det är väl ingen hemlighet att vi köpt en bostadsrätt på Löttorps camping.?

Jag vet att vi har bostäder lite här och där - just för tillfället.
Men sådant ändrar sig med tiden!

Hur som helst åkte vi till Öland under några dagar för att fixa bl a möblemanget.
Först köpte vi en byggsats av dubbelsäng på IKEA och den hopsättningen fixade maken.
Så kom vi till det här att måla om gamla möbler och där får jag inte tillträde!
Jag får slipa och tvätta av möblerna men inte måla.
Är inte tillräckligt noga, så det blir inte jämt!
Beklagar mig ibland, för det är roligare att måla än slipa, men jag kunde ju öva mig på målning!
Det enda jag målar på är naglarna och det ger ingen färdighet!

Så skulle vi montera några IKEA skåp och där höll jag mig framme!
- Ge mig skiftnyckeln, bad mannen.
Gick till verktygslådan och funderade vilket som kunde vara skiftnyckel!
- Nej, det är en hovtång, sa maken.
Javisst, det vet jag väl, försökte jag. Vad det inte det du frågade efter?
Så småningom blev det rätt efter diverse skruvmejslar!
Skåpen blev i hopsatta och stolarna blev snyggt målade.

Och jag blev riktigt duktig på att skruva i skruvar och kände mig som en hel karl! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar