söndag 3 juni 2012

Hyllning


Ja, man kan tro att jag ska skriva om hyllningen av drottning Elisabeths 60 år på tronen.

Har följt det på TV och sett denna vitala 85 åriga dam stå stadigt på båten i många timmar och vinka åt folket.

I min barndom hade jag som hobby att samla på kungabilder. Jag hade många album fullklistrade med tidningsurklipp. Låtsade att jag var prinsessan Birgitta och var förälskad i lillprinsen!

I helgen var vi på personaldagar i Lundsbrunn och där blev jag avtackad som rektor på ett överväldigande sätt.
Sånger, maskerad och ett jättefint smycke (se bild)!
Maskeraden innebar att skolans manliga lärare klätt ut sig i mina kläder
(Johanna och maken hade smugglat ut diverse kläder, bl a ett antal pälsar pälsar)
som de gick catwalk med medan skrattsalvorna hördes vida omkring!

För att återgå till smycket blir det ett härligt minne av 20 år, inte på tronen direkt,
men inom Jönköpings Kristna Skolor.

På baksidan av smycket är ingraverat Psalm 1:3, där det står:

Han är som ett träd, planterat vid vattenbäcken, vilket bär sin frukt i rätt tid och vars blad inte vissnar. Allt vad han gör lyckas väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar