lördag 5 november 2011

Gilla läget

- Jag äter inte ekologiskt odlad mat.
I min ålder behöver man alla konserveringsmedel man kan få.
/George Burns

Det här med ålder spökar för de flesta. Man är så fixerad vid ålder i Sverige.

Har det hänt något står det t ex 43-årig man rånade 27-årig kvinna.
Är åldern så viktig?

Såg en intervju med Magnus Härenstam som fyllt 70.
Han ser framåt och njuter av nuet.

"Åren går inte, de kommer", säger Stinissen i - Den lilla boken om god tid.
"Vi behöver inte springa mot framtiden, utan framtiden kommer till oss.
Inte en hotfull skrämmande, utan en härlig lycksalig framtid, ty vår framtid är Gud.
Detta revolutionerar både vårt tidsbegrepp och hela vårt sätt att leva."

Vad har detta med att konservera åldern att göra?
Ja, vi vill ju alla se unga och fräscha ut så länge som möjligt!
Det som är bra när man jobbar med barn är att bedöma ålder för deras del är mer en slump.
En personal på förskolan fick frågan av ett barn, hur gammal hon var.
- Gissa, sa förskolläraren.
- Ungefär 90, svarade barnet.
Hur gammal var hon då?
Törs jag mig på en gissning skulle jag tro mellan 45 - 50. Men jag skulle inte våga säga det till henne!

Sådana är vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar