måndag 21 november 2011

Dåligt flyt 2....


Ibland tror man att man tänkt ut allt bra, är ute i god tid och har bra framförhållning.

Det stämmer inte alltid, som i dag t ex.

I morgon tänkte jag bjuda på något fikatillbehör på en av skolorna.

På hemvägen skulle jag köpa de ingredienser som behövdes till en äppelkaka jag gjort för några veckor sedan. Receptet var som bortblåst.
Det jag kom ihåg var rivet limeskal, så lime köpte jag  plus mjöl, socker och ägg för säkerhets skull.
När jag skulle börja baka och läste receptet såg jag att det skulle vara några deciliter apelsinjucie i.
Det hade jag ingen och långt till affären, när man bor i " tjottaheiti"
Minns att jag hällt ut några deciliter jucie i morse, som ingen ville ha. Typiskt!
 Undrar om det går lika bra med pressad citron om man tillsätter socker? Citrus som citrus!
Hittade ett par clementiner också att pressa i. Det funkar nog, om jag inte berättar vad jag gjort, för då kommer de nog tycka att det smakar surt!
Maken kom hem och avsmakade och märkte inget, han tyckte kakan var supergod! Puhh...

Brukar få mail från Adlibris bokförlag och för några veckor sedan hade de ett erbjudande om Liza Marklunds
senaste bok.
-Bli först att få boken till det låga priset av 179 kr. Direkt i brevlådan.
Jag beställde och i dag kom den med posten och i dag fanns den på ICA för 159 kr.
Har jag alltid dåligt flyt?

Nej alla andra dagar har jag bra flyt!

En grej till: När jag skrivit klart dagens inlägg, försvann det. Så det var bara att börja om från början.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar