torsdag 1 december 2016

Strålande stjärna

Tänker inte skriva om julen än.
Det är ju bara andra advent på söndag!

Brukar följa med min enda kvarvarande moster till tandläkare, frissan mm.
Hon är 86 år och bor ensam på landet utanför Nässjö.

Under tiden brukar jag besöka diverse affärer och ett fik förstås!

En affär jag brukar fastna i är Textilhuset.
Tycker inte vi har motsvarande i Jönköping!

Alltid hittar jag något att köpa!

Förra veckan bestämde jag att inte köpa något, innan jag gick in.

Såg en snygg grå linneduk, som skulle passa som gardin i ett fönster.
Såg också en snygg lampa med stjärna "runt" glödlampan.

Nej, tänkte jag, tills jag kom hem och tänkte: jo, det vill jag ha!

Efter helgen ( efter att ha kollat utan resultat i stan) stack jag i väg till Nässjö, dock utan moster.
Duken fanns en kvar i grått - lycka,

Men lampan var såld.

Åkte runt i Jönköping och hittade en likadan lampa i en affär. Lycka!
Vitsen var att man kan skruva bort stjärnan efter jul och sätta på en skärm i stället!
Så var det glödlampan, maken tyckte det var bländande sken, inte behagligt!

Tillbaka till affären och köpte en dimmer till lampan.
Hade inte tänkt berätta för maken allt detta, men det blev ju så i alla fall!

Karlar har ju svårt att förstå allt vi kvinnor gör, för att skapa julstämning!

Oj, nu blev det lite om jul i alla fall!

PS. Karlarna gillar när det väl är pyntat och fint - men det är ju inte nödvändigt att berätta allt för dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar