tisdag 20 december 2016

Revansch

I söndags var jag på Hillsongs julkonsert på Hovet i Stockholm.
(Det var tredje julkonserten i år, så nu är jag rätt nöjd!) 😀

För ett år sedan var jag i Stockholm i samma ärende, men flera dåliga oväntade saker inträffade, bl a blev jag bestulen på min plånbok.
Nu satt jag som då i en taxi och skulle betala resan.
Men nu fanns min plånbok i väskan!
Visst var det besvärligt då att bli av med en hel del pengar och skaffa nya kort, körkort bl a.
Kände ändå  - revansch!

För ett år sedan tänkte jag att nästa år vill jag ha med mina barnbarn i Stockholm på julkonserten!
Och i år satt vi där tillsammans!

Den här mannen hade alla odds emot sig när han föddes!
Nu har han jobb, daglig verksamhet på Willys och funkar jättebra! 
....sprider julglädje på Willys med pepparkakor och godis!
Revansch!
  

När jag var liten önskade jag många syskon, hade bara en bror!
Nu har jag själv sex barn och tio barnbarn!
Revansch!

Särskilt systrar ville jag ha.
Nu har jag många väninnor, som är som systrar!
.... inte bara från Sverige, 
utan från jordens alla hörn!
Revansch!

Gud är god och ser till våra önskemål och behov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar