måndag 5 december 2016

Ingen koll

De flesta människor, eller i alla fall några vill ha totalkoll på tillvaron.

Får panik om inte allt går efter ritningarna!
Jag vill gärna ha koll, och hade det i mitt jobb som rektor.
Tack vare goda medarbetare!

Nu är det lite annorlunda, de asylsökande kommer, men man vet inte riktigt när och inte hur många.
Jag pratar om Tehuset.

Tycker jag lärt mig att det blir som det blir och man får göra det bästa!

Vi skulle åka bort några dagar. 
En hel del skulle fixas innan:
Hunden, sonens tider, Tehuset..
Tyckte jag hade totalkoll på läget i lördags morse.

På kvällen bara "dör" min mobil!
I stället för totalkoll - totalpanik!

Allt har man ju i den!

Det är lördag kväll och i morgon åker vi!
Maken lugnar, som vanligt.
Vi tar simkortet till din gamla mobil.
Jag som fattar nada om sådant, tror på att det löser sig.

Tänker på vad beroende man blivit av den lilla manicken - ja, alla är det!
Ja, nu sitter jag med min gamla mobil, där en del funkar.

Bara en bild- när maken äter fondue.
Ni får nöja er med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar