lördag 3 september 2016

Redan helg!

Tänkte igår: Det var ju nyss fredag!

Inte har jag skrivit på över en vecka!

Fastän man tänker i slutet av sommaren:
Nu ska det bli en lugn höst utan stress!
Så börjar man med koll på tillvaron, men snart jagar man på som vanligt!

Du är ju pensionär, tänker du.

Kanske just därför, behöver man tänka längre och: Njut! säger barnen.
Ärligt talat njuter jag av att ha fullt upp!

Brukar läsa en bok i taget, men nu har jag flera på gång.
Dels "Passé", där jag läste att Barbro Westerholm (83) säger att hon är åldersrik!
Det låter väl härligt?!

Och nu har jag fått en bok om David Wilkersons liv!
Där kan man tala om en man, som var verksam in i det sista och gjort ett stort avtryck!

Nu har jag tagit mig en skogspromenad och lyssnat på tystnaden!
Få avkoppling från det dagliga surret!

Det är skönt att leva!

( några bilder från promenaden)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar