onsdag 28 september 2016

Njut människa!

Vad svårt det är att unna sig, för det handlar faktiskt om det, att njuta!

I går hade vi Nils hos oss och då njuter man, antingen man vill eller ej, eller rättare sagt tar sig tid till det!

När man för tionde gången tittat i boken om traktorer och han för tionde gången berättar till bilderna, då går man ner i var - och njuter!

I dag hade jag en lång kö framför mig när jag körde hem. En Epatraktor låg först i en hastighet på 20.
Lugn, du hinner, sa jag till mig själv.
(Der säger jag ofta!)

Eller när jag kom hem efter att ha haft svenska hela förmiddagen med 18 invandrarkvinnor!
Lugn, bara lugn!

Tänkte lägga mig på soffan, men tog en promenad med hunden i stället!

Njut människa,sa jag till mig själv!
(Det säger jag också ofta!)

Dra in höstens alla dofter och färger!
Det är hälsosamt!

Efternjuter du av Paris? frågade en väninna.
Lustigt ord!
Det borde jag i allafall göra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar