onsdag 24 augusti 2016

Ett sätt att leva

Åkte buss till Stockholm häromdagen.
Tycker det är ett billigt och bra sätt att färdas!

Beställer biljett på nätet och pendeltågsbiljetten köper jag genom appen.

Nästa gång tänker jag ta med hörlurar och lyssna på musik, som jag laddat ner på Spotify.
Varför?
Jo, jag blir tokig på äldre kvinnor, trots att jag är en själv, som använder mobilen för att ringa långa samtal i det offentliga rummet och prata alldeles för högt.

En kvinna bakom mig ringde sex väninnor för att berätta om sin vistelse i Skåne!
Sjunde samtalet var till väninnan hon besökt, för att tacka för senast och repetera allt de gjort!
Dessutom berättade hon något hemligt, som väninnan inte fick säga till någon!
- Nu vet bara du, sa hon.
Och hela bussen, tänkte jag.

Ja, ja. 
Det låter som jag är en fena på teknik.
Definitivt inte!
Men man vill ju hänga med!

Tänkte ta en fika på stan och gick förbi och såg två äldre damer sitta med kaffe och en bakelse.
Inte för mig, tänkte jag och fortsatte till en Sushibar.
Om jag gillar Sushi?
Nej, inte direkt, men det är ungdomligt och fräscht!

Förresten köpte jag den här boken i dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar