torsdag 4 augusti 2016

Nystart -igen!

.
Två gånger om året brukar man, läs jag, göra en nystart.
Varje nyår förstås och i slutet av sommaren.
Vi är några dagar i fjällen och på vägen upp tog jag vissa beslut.
Leva hälsosammare, inga tomma kalorier, ( eller inte för många) ha ett träningsschema och tänka till på vad jag gör!
Vi lånade en stuga av en vän. 
Det första jag såg när jag öppnade kylskåpet se bild 1.
När jag öppnade ett skåp se bild 2.
Jag som bara älskar engelsk lakritskonfekt!
Nu är jag inte den stöldbenägna typen, så det tänket fanns inte.
Men låna och köpa och lägga tillbaka likadan.
Det är ju så tråkigt att bara äta nyttigt!
Tycker Tilda också, och blänger på mig när jag bara ger henne torr hundmat.
Tycker hon knastrar extra mycket när hon tuggar, för att markera detta!
Nu är vi på hemväg och jag lyckades låta bli godiset!
Men nu tycker jag att jag är värd en riktig gofika, eller?
Om vi hittade hjortron?
Ja, lite...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar