lördag 30 maj 2015

Glad pensionär

Träffade en god vän för några dagar sedan. Vi hade inte träffats på länge.
- Hur är det att vara pensionär? 
- Jag vet inte, svarade jag sanningsenligt.
Känner mig inte som en sådan, fullt upp! 

Det kanske är just så det är nuför tiden, att vara pensionär. Är man frisk så ser man till att ha fullt upp.

I går stod Tehuset på Jönköpings marknad, från kl 9 till 19. Egentligen till 21, men det var kallt, regnigt och blåsigt, så vi gav upp vid 7-tiden.
Vi sålde sådant vi sytt och bakat. Det bakade gick bäst.

I dag hjälpte vi son och sonhustru att flytta. Det går väl snabbt, tänkte jag, att städa ur den lilla lägenheten.
Det tog hela dagen, med undantag av en timmes musikcafé, där Sebastian medverkade.

Vad trött jag är, sa jag till ett av barnen.
Du gör det frivilligt, kom ihåg det!
Så var det med den medkänslan!
Fast det är ju faktiskt sant!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar