onsdag 13 maj 2015

Bröllopsyra

Menar inte den på slottet, utan vår egen. På lördag gifter sig David med sin Annie.

Ska bli jätteroligt och njutbart! 
Nervös? 
Nej, inte alls, det är ju nummer 5 som gifter sig!
Sen vet jag att varje bröllop är unikt, liksom varje barnafödsel. 
Tänk, det är roligare att gifta bort sina barn än att själv gifta sig! 

Missförstå mig rätt nu. När jag gifte mig för 45 år sedan var jag nervös och kunde inte njuta på det där avslappnade sättet.
Samma med barn och barnbarn. Visst njöt jag av barnen - men inte så avslappnat som av barnbarnen.
När man har småbarn säger många: 
- Njut, åren går så fort!
Man tar i från tårna för att njuta och det är lyckostunder förvisso, men också mycket trötthet och stress.
Så vad vill jag ha sagt? Lättare att njuta när man har lite distans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar