onsdag 6 maj 2015

Tabata

Vad är nu detta? Ett tidsbesparande sätt att träna. Vi är så stressade så vi måste effektivisera träningen.
Det går till så att man tränar t ex springer i 20 sek, se'n vilar man 10 sek. Springer fort i 20 sek och vilar i 10.
Detta gör man under fyra minuter.
Väldigt effektivt - sägs det.
Jag beslöt mig för att testa. Hittade ingen pulsklocka utan tog timern i fickan. Den jag använder när jag bakar.
Tyckte det var evighetslånga 20 sek, tittade på timern och såg att jag satt den på 20 min.
Ja, så länge sprang jag inte, men blev helt slut och promenerade resten.
I morgon är det Vårruset. Många ska säkert deltaga, men inte jag.
Kanske vi kan ta med kvinnorna från Tehuset nästa år och springa?
Då får jag nog börja peppa dem redan i morgon, för sånt tar tid.
Plankan tror jag är ett bra och lugnt sätt att träna. Det ska bli min melodi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar