torsdag 2 april 2015

På jakt 2

Försöker tvinga fram våren, men det går inget vidare!

Tidigt planterade jag vårblommor i mina ute krukor. 
Vad händer? 
Varje natt får vi täcka över dem med filt för att de inte ska frysa ihjäl!

Men en sak har jag kunnat styra över och det är att sätta fart på min bil! Har den avställd över vintern för att det är ingen vinterbil. Nu är den fit for fight!

Bara jag nu inte får golfarmbåge igen! Hela hösten hade jag rejält ont på insidan av armbågen och fick höra att det var en överansträngning, som kallades golfarmbåge. 
Jag som aldrig spelat golf!
Sa till maken att det måste blivit när jag växlar med växelspaken.
Nys, sa han. Växlar du hela tiden då?

Under vintern har jag kört vår andra bil och den är automatväxlad. 
Och faktiskt, värken i armbågen försvann successivt och nu är den borta!
Så det är bäst att vara lätt på handen 
..... och foten också kanske!

Men ska man inte skriva om allvarliga saker på långfredagen? 
Varför? Jag har läst manuset till påskdramat och vet att det slutar bra!

He is risen! Praise the Lord!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar