tisdag 31 mars 2015

På jakt

På jakt efter vad? 

Våren, tänkte jag. 

Tog med mobilen när jag var ute och sprang med min hund i morse. Ja, du läste rätt: sprang. På nästan ett år har jag inte sprungit. 
Med en enkel justering kan jag nu både springa, hoppa, nysa och hosta!

Vårtecken har man ju sett bilder på i många tidningar, men där jag bor får man  leta. Vårtecken eller inte, men vildsvinen har intagit vårt område! Spår efter dem syns utmed vägkanten, men de själva är skygga, åtminstone dagtid.

Trevligare är vårblommorna, som börjat titta fram.
Konstigt att man längtar så efter värme och sol, efter en vinter som inte gör skäl för namnet, utan snarare kan kallas höst.
Har vi bara en årstid? 
Blandning mellan höst, vår och lite sommar.

När jag kom in blev jag ännu mer konfunderad. 
Julkaktusen blommar redan!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar