söndag 26 april 2015

Spade gräv

Som jag nämnt förut var min pappa väldigt intresserad av det militära. Därför använde han ord som hörde ihop med det militära t ex spade gräv.

På tal om det är det ju tid att gräva upp landet för att sätta och så.
Jag som inte har gröna fingrar, för mig är det bonus om det kommer upp något.
Man kan gräva på andra sätt.

I går var jag på något som heter Bibelakademin. 
Det handlade om Bibelns trovärdighet.
Mycket intressant, då man fick höra om hur olika personer grävde för att finna bevis på sanningshalten.

Man har funnit 5000 manuskript som visar på att Bibeln är sann.
640 på Illiaden, och den ifrågasätts väl aldrig?
Dödahavsrullarna innehåller ju Jesajatext från 200 f Kr. 
95 procent överensstämmer med sentida text ung 1000 år senare.
T ex av 168 ord var skillnaden 17 ord.
Ingen annan textsamling är så gedigen.
Jag gräver aldrig själv i texter, analyserar och felsöker. 
Bra att andra gör det!

Du måste väl sätta dig in i ... 
... säger maken ibland.

Inte intresserad, säger jag. Jag är väl för enkel, tack och lov!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar