onsdag 15 april 2015

Varför krångla till det?

Kulturkrockar märker jag mer och mer av när jag är på Tehuset!

Men jag har fått lära mig att ta saker och ting mer naturligt!
I stället för att använda sig av konstgjorda produkter, finns det man behöver i närheten.
Ta trådning t ex, bara en tråd och man blir av med "generande" hårstrån i ansiktet och får fina ögonbryn.
Vackra händer och naglar får man om man blandar pressad apelsin med en skuren vitlöksklyfta och håller händerna där 5 min och efter det håller händerna i olivolja lika länge. Ett par gånger i veckan.
Inpackning i håret med olivolja.
Stukat handleden? Gör ett omslag av en blandning med mjöl och rått ägg.

Hörde på nyheterna i dag att vi förorenar Östersjön med 40 ton bara av hudvårdsprodukter, som innehåller plast!

Tack våra invandrarkvinnor för tipsen!
Välkommen till Tehuset på trådning! Miljövänligt och trevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar