lördag 11 april 2015

Flashback

Den här helgen har vi hand om ett av våra 10 barnbarn.
Det är nyttigt, att stanna upp lite och inte rusa på med sitt eget! 
Du är väl nervarvad, som är pensionär?
Nej, snarare uppskruvad, hur det nu kan komma sig!
Har väl för många bollar i luften, eller är jag bara så'n!
Vi gick på picknick , fikade och plockade vitsippor.
Vi satte dem i samma vas, som min mamma satte vitsippor, som jag plockade som barn!
Men, jag hade inte nagellack. Det fick man inte på den tiden, om man var pingstvän!
Skönt, de kraven är borta! 
Är allt bättre nu?
Tror vår ständiga uppkoppling och att alltid vara tillgängliga och lägga ut allt vi gör på fb eller insta, är stressande!
Höjden var härom dagen, när jag och några väninnor var ute och fikade.
Bredvid oss satt sex damer, alla med sina mobiler uppe, tog kort, kollade likes mm.
Gör inte du det? 
Jo, alldeles för ofta. Jag skriver till mig själv också, nämnligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar