lördag 17 augusti 2013

Höst ?







Är det höst, eller? När jag var ung åkte jag en gång taxi. Eftersom man vill hålla i gång en konversation så började vi prata om, just -  vädret. Berättade att jag gillade hösten bäst, med alla färger och hög klar luft. ( Vi bodde i Jämtland då) Han menade att våren var bäst och det berodde på att han var gammal, sa han. När du blir gammal kommer du också att tycka att våren är bäst, sa han.
Ja, nu är jag väl ganska gammal, men gillar hösten ändå! Barnbarnet sa i dag: Jag gillar vintern bäst, för då finns det mer att göra. Alla årstider har sin charm och det är tur att årstiderna finns. Annars bleve det för enformigt, tror  jag med samma väder och temperatur jämt och vad skulle vi prata om, om vi inte kunde klaga på vädret? Vi skulle klaga på något som vi kunde förändra kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar