söndag 11 augusti 2013

Den kärleken!








Barnbarnet Elma 4 år

sa att hon var kär och visade en teckning
med sitt namn - hjärta och namnet på kärleken Danny (Saucedo).

Oj, tänkte jag 4 år och redan kär ... i någon annan än sin far.

Men så minns jag min första kärlek, ungefär vid samma ålder.

Ja, det är han på bilden, Sveriges kung, men då var han lillprinsen på Haga!

Det höll i sig flera år och min far sa oroligt till min mor, att vi måste få ur de grillerna ur henne.
Hon kan ju inte gifta sig med en kung!
Min mor lugnade honom med att det går över!

Min kamrat och jag klippte ut bilder ur tidningar vi hittade, inte bara på honom utan alla kungliga.
Kamraten undrade vem hon skulle gifta sig med, då när jag hade tagit lillprinsen.
Jag föreslog Englands prins Charles, men hon tyckte inte han var så söt!

Vid 6 års ålder blev jag kär i Åke.
Han var morbror till en annan lekkamrat. Han var 30 år och militär.
Tänkte att det skulle nog min far gilla, för han tyckte bra om det militära!

Jag har aldrig träffat Åke, varken förr eller senare!
 Så gick det vidare med olika kärlekar under årens lopp
... och nu lever jag med mannen i mitt liv och har hamnat rätt.

Det gör nog Elma också så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar