fredag 19 april 2013

Heja Sverige!

Man ser fram emot en utlandsresa, men det bästa med en resa är att komma hem igen! Förstår att inte alla håller med, men vi är olika och jag är olik i så fall. Det gick ingen nöd på mig mer än att det var på tok för varmt. Jag hade det bra,
men att komma hem var bättre! Tag det här med frukosten! Jag som älskar grahamsgröten på morgonen, åt nu yoghurt, söt juice och lingongrova. Ja, lingongrova hade vi med oss, eftersom det inte finns grovt bröd i Vietnam. Potatis, det åt man inte utan det var ju ris och nudlar som gällde. Jag älskar potatis! Gnällspik? Nja, man är väl en produkt av födsel och ohejdad vana! Skönt att komma hem till kylan, säger jag. Du är inte klok! får jag som svar. Man uppskattar värme i små portioner försöker jag. Hur som helst är jag glad att jag är svensk och bor i Sverige. Tänker på Kristina i Utvandrarna , hon hade inget val, men det har jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar