tisdag 23 april 2013

Fem sinnen











Ibland tycker jag att det skulle vara bättre att bo i stan.

Inbillar mig att jag är en stadsmänniska och missar en hel del när jag bor på landet.
Lite bökigt är det ju också att ta sig till stan, om man glömt något eller bara behöver en grej.

När jag jobbade tänkte jag att när jag slutar jobba måste jag bo i stan.
Men - icke det! Det jag missar har jag igen på att alla fem sinnena får sitt en vårdag som denna!
Vad kan man mer önska?

Synen - finns det något vackrare för ögat än de första vårblommorna?
Doften - ja, godare doft har man känt än gödselspridningen, men lite pittoreskt ändå!
Hörseln - koltrastens sång är gudomligt vacker.
Smaken - en soppa gjord på de första nässlorna är så gott!
Känseln då?
När jag skulle ta bort visset gräs för att kunna fota nässlorna, brände jag mig rejält.
Det känns hela dagen faktiskt!
Vårtrötthet kontra livsglädje - många känslor som blandas!

Inte så dumt med landet!
........ om man gör en tur till stan då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar