fredag 26 maj 2017

Kvinnans list...

Jag har ett trädgårdsrum, som jag pyntar varje försommar.

Gjorde i ordning det för tre år sedan, med ett hop plock sv gamla grejer.

På IKEA såg jag en trädgårdsmöbel, som jag blev förtjust i.
Visade maken, som inte blev lika förtjust.
- Det finns inte plats för ett runt bord, sa maken.
- Man kan pussla på något vis, så går det, svarade jag.

Nästa dag var maken på second hand och tog en bild på en trädgårdsmöbel där, som han skickade till mig.
Ful, svarade jag.
- Men bordet, sa maken. Det är ovalt och får plats.

Nu tyckte jag att man kan inte köpa en ful grupp, bara för att bordet passar.

Några dagar gick ock vi nämnde inget om trädgårdsmöbler.

Så kom jag med ett i mitt tycke bra förslag.
- Man får låna släpvagn på IKEA och bil med dragkrok kan jag låna av någon.
(Våra bilar saknar dragkrok.)

Maken såg framför sig den "utsikten":
Frun lånar bil och kärra och fraktar en soffgrupp hem till oss.
Hon som aldrig kört med släpvagn 
(i modern tid)
- Jag fixar detta, skyndade sig maken att säga.
Och nästa dag var det fixat!

Visst blev det bra!

Bordet fick plats, trots att det var runt!

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar