onsdag 9 november 2016

Vanliga dagar

Står och filosoferar medan jag väntar på skjuts.

Har varit hos sjukgymnast och fått några övningar för mitt onda knä.

Lite snö här och desto mer hemma på Sjöa.

Förra veckan var Sebastian och jag själva.
Naturligtvis kom det massor med blötsnö en natt.

En gång i timmen ungefär kollade jag om plogbilen hade kommit förbi.
Klockan fem kom den.

Kom jag ut med bilen för det?

Nej, inte med sommardäck.
Skottade så mycket jag orkade.

Ringde sönerna, inget svar.
Där bilen stått, var det grus. Tog grus bakom varje däck - och se då gick det!

Varför händer det grejer varje gång maken är borta?!
Nu fixade jag ju det, men ändå!

Du är det svagare kärlet, sa maken.

Det vill jag inte va'!
Kvinnor kan- lika bra, tror vi!

Det tror inte påven och inte Donald Trumph heller!
Ni såg ju hur det gick!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar