måndag 6 juni 2016

Tacksam

Statsministern sa det i dag, 
senaste ICA reklamen säger det och 
jag har tänkt det - bra länge - faktiskt.

Man har dragit en vinstlott när man är född i Sverige!

Inte alla dagar - men i dag får man med stolthet säga: 
- Jag är glad att jag är svensk!

Flaggan, den har jag skrivit om förut, är tycker jag, den vackraste flaggan i världen!

Många har ondgjort sig över att vi öppnat våra gränser för kreti och pleti.
Det goda det fört med sig är att vi svenskar känner tacksamhet över att vara just svenskar.
Varför?
Allemansrätten, demokratin, rent vatten, fin natur, alla barn får gå i skolan och framför allt inget krig!

Höga skatter, javisst men vi får ganska mycket för skattepengarna!

För och nackdelar finns, men det hör till!
I stället för att klaga, vad kan just jag tillföra för att Sverige ska bli ännu bättre?

I dag bad vi på Sverigebönen för vårt land!

Det inte jag kan förändra
 - kan Gud förändra!

Ett bra böneinitiativ på nationaldagen 
minst 208 kommuner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar