lördag 18 juni 2016

Det sneda taket

Frihet är det bästa ting, som sökas kan all världen kring, för den henne rätt kan bära.
Biskop Tomas' frihetssång.

Har citerat den en gång förut, men tål att upprepas. 

Den gången skrev jag om invandringsströmmen hit till friheten och
i samband med nationaldagen skrev jag om vårt lands frihet.

Visst är vi fria från krig och kan röra oss fritt, men tankens och ordets frihet är ordentligt naggad i kanten.
Det sägs att alla ska respekteras för hur de vill leva sina liv och få älska med vem de vill. 
Högt i tak! 
Ja, åt ena hållet!
Säger man eller skriver det som inte är PK, blir man sågad och knuffad ut i kylan!

Vissa saker vidrör man inte i Sverige.
Kristna värden t ex är "farliga".
Då blir man kallad rasist eller homofob!

Fastän jag älskar mitt land blir jag fruktansvärt trött på att man bara får ha en åsikt!

Munnen täpps till och "pennan" ligger orörlig!

Är det ingen som ser att kejsaren är naken?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar