lördag 11 juni 2016

Påminnelse

Ni vet ju hur det är när man varit sjuk och blivit frisk, hur tacksam man är.
Hälsan är ingen självklarhet!
Nu har jag inte varit sjuk, tack och lov, men fått tillbaka min bil efter tre veckor.
Har den varit stulen?
Nej, på verkstaden.
Vad hände?
Ja, det berättar jag inte nu, kanske en annan gång!
Detta genererade i att jag upptäckte en massa saker att vara tacksam över.
Familjen med alla barn och barnbarn, där en av dem stolt lämnade förskoleklass för att börja "riktiga" skolan!
Hus och hem och Tehuset, där jag upptäckte just att det självklara är inte självklart, för dem, som jag möter dagligen!
Tacksam till Rotary, som skänkte 10 000 till verksamheten! 
Goda vänner, som man uppskattar mer och mer!
Ja, listan kan göras hur lång som helst!
Nu höll jag på att glömma, tacksam för att jag är frisk och kan sitta med en kopp kaffe och njuta!
Har ni provat kaffe med spraygrädde?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar