lördag 13 februari 2016

Snurra min jord

När jag gick i pension för tre år sedan, drygt, bad jag Gud om fortsatt meningsfull sysselsättning.

Är man fortfarande taggad och frisk, så är ju den bönen relevant!

Maken bad väl inte så ivrigt, tyckte pensionärslivet var ganska behagligt, men nu snurrar det på för honom också!

Den typen av böner är Gud snabb på att besvara, så nu är veckan fulltecknad för oss båda!

Tehuset fyller min vardag och trots att det är jobbigt ibland så får man så mycket tillbaka! 
Så många nya vänner, både utländska och svenska!

Nu har vi fått tjejer från Eritrea, som är som döttrar! Kul!

Som sagt, ibland snurrar det väldigt fort!
Hade tänkt bjuda barnen med familjer på semlor, men tiden räckte inte till!
Men min ww konsulent som alltid är positiv sa till en som ätit en semla och hade ångest!
Se det så: 
- Bra att jag inte åt två!

Så nu säger jag: 
- Tur swish finns! 
Så nu fick barnen med familjer, semelpengar på swish!

Ytterligare positivt: Att vi har hund. Upptäckte att februarisolen värmde i dag på hundpromenaden.
Som sagt: Gud hör bön. Det mest positiva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar