måndag 29 februari 2016

Extra

I dag har vi fått en extra dag! 
Lite spännande, vad ska man göra med den?
Ligger liksom i knäet och väntar på att bli använd!
Jag jobbar som vanligt, säger en del.
Inte jag! Är ledig och funderar. 
Funderar på helgen, som jag tillbringat i Stockholm, på konferens på Arken.
Ett kärt möte med bl a  Barbro Ehrling, som jag inte träffat på många år.
Hon var en välkänd talare i kristna sammanhang för så där en trettio år sedan.
Hon berättade att hon blev trött på det livet och bestämde sig för att bli eremit, skaffa sig en åsna, häst och katt och flytta ut på landet. Bara umgås med Gud och sin man och barn förstås!
Nu var endast katten kvar av djuren och nu hade hon och maken bestämt sig för att flytta tillbaka till Stockholm.
Gud sa, att nu börjar det!
Så sa hon och skrattade!
Nu är både hon och Linda Bergling snart 70.
Inget hindrar dem att utbreda Guds rike!
Still going strong, ni järnladies!!
Barbro betyder mycket, eftersom hon har en stor kärlek för människor med Down's Syndrom. Det rör mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar