tisdag 28 juli 2015

Lättlurad?

Är det bara jag som går på alla tips?

Häromdagen läste jag på facebook, 
var annars, om hur man kan få smidigare leder, gå ner i vikt, sänka blodtrycket mm.
Allt det där behöver jag, särskilt bli smidigare.
För när man hämtar något på golvet tänker man: är det något annat jag kan göra när jag ändå är här nere?
.... men det har ni väl hört förut!

Man skulle mixa tre citroner med 1 dl persilja och 6 stjälkar selleri och 6 koppar vatten.
Detta skulle man dricka två koppar av, tre gånger dagligen före varje måltid.
Frågade maken om han hänger på.
Ja, svarade han, lite trött på alla mina liknande idéer.
Då får jag dubbla satsen och i tre dagar, det blir 18 citroner, och resten kan ni räkna ut själva vad jag måste köpa.
Köper nog hälften, tänkte jag - i fall.
Detta var det äckligaste jag druckit i hela mitt liv! Tittade på maken, som såg ut som en citron i ansiktet, när han drack!
Kanske man kan göra citrondricka eller baka en citronkaka?
Men all denna selleri??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar