lördag 25 juli 2015

Bara i annan kostym

Under sommaren hålls ju många konferenser bl a OAS rörelsen, som har sitt sommarmöte i Jönköping.
I torsdags var jag där. 
I onsdags var jag i Edsvära på gammaldags tältmöte, det jag skrev om i förra inlägget. Det enda som var nytt från min barndom var att man kunde swisha kollekten. Men budskapet var aktuellt.
Samma på OAS mötet, bara en annan kostym.
Här sprang unga och gamla omkring med flaggor, dansade i långa rader, samtidigt som man lovsjöng..

Lyssnade till Johan Candelin, som på sin sjungande finlandssvenska talade om att förlora inflytande eller vinna inflytande som kristen i dag.
(Fick lite Flashback av hans röst, jag som är uppvuxen med Frank Mangs undervisning).
Fantastiskt bra!
Det kan ta tid att få inflytande.
Man ska vara på rätt plats i rätt tid.
Rötterna är viktiga, inte omgivningen.
Man måste söka sig nya vägar, att gå ur trygghetszonen. (detta predikar jag till mig själv!)
Vi är så fixerade på jaget och kroppen, så sockret är Satan nu!
Svårt att förstå? 
Tar för mycket plats att förklara här.
Tips, skaffa cd:n!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar